Šokio mugės rezultatai: „Dior in Moscow“ kviečiamas į festivalius 4 valstybėse
2016-09-19
Rugsėjo pradžioje Vokietijos miestuose Diuseldorfe, Krefelde ir Leverkuzene vykusioje tarptautinėje šokio mugėje „Internationale Tanzmesse NRW“ jau dešimtą kartą buvo pristatytas Lietuvos šokis. Meninėje mugės programoje parodyta klaipėdiečių šokio teatro „PADI DAPI Fish“ spektaklio „Dior in Moscow“ ištrauka sužavėjo vakariečius – spektaklis jau pakviestas į festivalius keturiose užsienio šalyse.
Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
Daugiau dėmesio Lietuvai
Lietuvos šokio informacijos centras (LŠIC) šiemet Vokietijoje jau dešimtą kartą pristatė Lietuvos šokį: trupes, organizacijas, šokio teatrus ir festivalius, ir sulaukė daug dėmesio iš mugės lankytojų ir rengėjų.
„Smagu, kad sugebame sudominti ne tik lankytojus, bet ir pačius mugės organizatorius. Ne vienas mugės tarybos narių kalbėjo apie tai, kad per kitą mugę Lietuvai reikėtų skirti daugiau dėmesio, sudaryti galimybę plačiau pristatyti mūsų šalies šokį“, – sakė bienalėje dalyvavęs LŠIC direktorius Audronis Imbrasas.
Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
Pasak jo, mugėje dėmesio sulaukė ne tik klaipėdiečių šokio teatras „PADI DAPI Fish“, pristatęs spektaklį „Dior in Moscow“. Su įvairių šalių atstovais tartasi ir dėl kitų Lietuvos šokio spektaklių suaugusiesiems ar vaikams. Oficialus mugės fotografas šiemet vėl buvo žinomiausias Lietuvos scenos menų fotografas Dmitrijus Matvejevas, o Lenkijos muzikos ir šokio instituto moderuotoje diskusijoje apie šiuolaikinio šokio raidą Vidurio ir Rytų Europoje dalyvavo lietuvių šokio kritikė Ingrida Gerbutavičiūtė. Tarptautinėje šokio mugėje su danų teatro DON GNU projektu N.A.R.G. („North Arena Rumble Game“) pasirodė ir šokėjas, choreografas, aktorius bei režisierius Petras Lisauskas.
Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
Ruošis festivaliams svetur
Po mugės prabėgo tik porą savaičių, o Lietuvos šokio atstovai jau džiaugiasi konkrečiais jos rezultatais. Meninėje bienalės programoje šiemet vėl pasirodė ir lietuviai atlikėjai – „PADI DAPI Fish“ programoje „Atviros studijos“ Šiaurės Reino-Vestfalijos šokio namuose pristatė savo spektaklio „Dior in Moscow“ idėją ir ištrauką. Jį kūrė dviem „Auksiniais scenos kryžiais“, šiemet ir Boriso Dauguviečio auskaru apdovanota choreografė Agnija Šeiko ir lietuvių šiuolaikinio šokio kritikė bei dramaturgė I. Gerbutavičiūtė.
Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
Spektaklis lapkritį jau pakviestas į festivalį „i-Dance“ Honkonge ir kitais metais vyksiantį performatyvių menų festivalį „Horizon Parallele“ Karkasone, Prancūzijoje. Deramasi dėl pasirodymo Jungtinėje Karalystėje ir Čekijos festivalyje „Prag Bazaar“.
„Džiaugiamės, kad šokio profesionalai įvertino mūsų darbą ir jis susilaukė daug dėmesio. Nors tematika labai specifinė, vakariečiai jį labai gerai priėmė. Žinoma, jaudulio netrūko, bet gal labiau dėl to, kad pasiruošti turėjome tik 15 minučių. Tačiau turėjome puikių pagalbininkų iš mugėje dalyvavusios Lietuvos delegacijos, tad viskas puikiai pavyko. Dabar ruošimės pasirodymams festivaliuose“, – sakė viena spektaklio, analizuojančio šiuolaikinės moters identitetą ir jį formuojančias aplinkybes, kūrėjų A. Šeiko.
Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
„Tanzmesse“ planuoja plėstis
Diuseldorfo šokio bienalė, kurią nuo 1994 m. rengia Šiaurės Reino-Vestfalijos žemės šokio biuras, yra svarbiausias ir didžiausias pasaulinis šokio bendruomenę vienijantis susitikimas. Joje dalyvauja ne tik šokėjai, choreografai ir jų vadybininkai, bet ir šokį prodiusuojančios organizacijos, agentūros, informacijos centrai, mokyklos, universitetai, šokio aprangos ir šokiui skirtos įrangos gamintojai bei prekiautojai, valdžios institucijų atstovai, besirūpinantys šokio menu įvairiose šalyse.
Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
Šiemet vienuoliktą kartą vykusioje mugėje dalyvavo 1800 svečių iš viso pasaulio. Savo veiklą 120 stendų pristatė beveik 800 trupių ir šokio organizacijų iš daugiau kaip 56 šalių. Per mugę, kuri vyko rugpjūčio 31–rugsėjo 3 d., pasirodė 90 trupių, buvo pristatyti 75 spektakliai.
Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
„Internationale Tanzmesse NRW“ direktorius Felixas Wittekas liko patenkintas šiųmetės bienalės rezultatais: „Palyginti su 2014-aisiais, šiemet galėjome priimti kur kas daugiau trupių, mugės dalyvių ir lankytojų. Kad mugės populiarumas didėja, rodo ir tai, jog iš daugiau kaip 50 šiemet dalyvavusių šalių, dešimt jų čia viešėjo pirmą kartą.“
Kita bienalė vyks po dvejų metų – 2018-aisiais. F. Wittekas prognozuoja, kad renginys dar labiau išaugs. „Norime, kad pasirodymus pamatytų kuo didesnė šokio entuziastų auditorija, todėl, be Diuseldorfo, Leverkuzeno ir Krefeldo, planuojame prijungti dar kitas Šiaurės Reino-Vestfalijos vietas“, – sakė mugės vadovas.
Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
Projektą dalinai parėmė Lietuvos kultūros taryba