Infotekos naujienos: trumpa Patrice‘o Paviso knygos „Pasirodymo analizė. Teatras, šokis ir kinas“ recenzija
2015-03-30 Tomas Lagūnavičius
Tomo Lagūnavičiaus įspūdžiai, perskaičius jau kurį laiką Menų spaustuvės Infotekos lentynose gulinčią knygą „Analyzing Performance. Theater, Dance, and Film“ (liet. „Pasirodymo analizė. Teatras, šokis ir kinas“, Patrice Pavis, The University of Michigan Press, 2003).
------
Patrice‘o Paviso knygos „Analyzing Performance. Theater, Dance, and Film“ (liet. „Pasirodymo analizė. Teatras, šokis ir kinas“) skaitymas Jums primins nuožmų brovimąsi per tankų idėjų mišką. Tai viena iš tų knygų, kurią turėtų perskaityti kiekvienas profesionalus scenografas, šokėjas, režisierius, aktorius. Joje atskleidžiama, kaip bus analizuojamas ir vertinamas Jūsų kūrinys. Norėdami tapti ne tik profesionaliu, bet ir žinomu menininku, Jūs privalote užmegzti konceptualų kontaktą su šokio ir teatro kritikais. Bet jei nežinosite, kaip jie mąsto, – tai intelektualaus/konceptualaus kontakto nebus.
Patrice Pavis atskleidžia įvairias scenos meno analizės metodikas ir galimybes. Jis pateikia įvairius variantus, kaip scenos meno kritikas mato Jūsų kūrinį. O ką jis mato? Ką jis analizuoja?
Jis atkreipia dėmesį į:
1. ryšį tarp įvairių performanso/spektaklio/šokio elementų;
2. sceninę erdvę, scenografiją;
3. apšvietimą, objektus scenoje;
4. aktoriaus/šokėjo kūną, ekspresiją, kinestetiką;
5. muziką, garsus ir kt.
Autorius, analizuodamas įvairius pasirodymo aspektus, pateikia Jums įvairias galimybes, kaip jį būtų galima
Svarbiausia knygos dalis – tai įvairių spektaklių, šokio pasirodymų ir filmų analizės pavyzdžių pateikimas. Atlikdamas jų dekonstrukciją, vadovaudamasis struktūralizmo, semiotikos, antropologijos, psichoanalizės, geštalto psicholigijos teorijomis, postmodernia filosofija atskleidžia netikėtus, išskirtinius, paradoksalius ryšius tarp sudaiktinto, materializuoto įvykio scenoje ir įvairių simuliakrinių idėjų šiuolaikinėje kultūroje.
Nežinodami savo kūrinio kultūrinio konteksto nežinosite savo, kaip kūrėjo, vietos sceninių menų diskurse.
Neskaitydami šios knygos Jūs galbūt pasirašote nuosprendį: „Niekuo netapti“.
Todėl manau, geriau paskaitykite, negu ne...