„Naujojo Baltijos šokio“ rezultatai: lietuvių choreografų darbai sklinda po pasaulį
2015-05-13
Antradienio vakarą sostinėje nuotaikingu svečių iš Jungtinės Karalystės „Igor and Moreno“ spektakliu baigėsi 19-asis tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“. Dar jam besibaigiant dalis festivalio dalyvių lietuvių išskrido į pasirodymus užsienyje ir buvo pakviesti savo spektaklius pristatyti įvairiuose tarptautiniuose festivaliuose. O 20-metį minintis „Naujojo Baltijos šokio“ rengėjas Lietuvos šokio informacijos centras (LŠIC) birželio 9 d. į Vilnių atveža išskirtinį svečią iš Izraelio – garsiojo choreografo Ohado Naharino vadovaujamą „Batsheva Ensemble“.
„Decadance“ (chor. Ohado Naharino, Batsheva Ensemble). Gadi Dagono nuotrauka
„Decadance“ (chor. Ohado Naharino, Batsheva Ensemble). Gadi Dagono nuotrauka
Šiųmečiame „Naujajame Baltijos šokyje“ dalyvavo 19 trupių, jungtinių grupių ar choreografų, atstovaujančių 18 valstybių, ir buvo pristatyti 22 šokio ar su šokiu susiję kūriniai. Be lietuvių ir užsienyje gyvenančių bei kuriančių mūsų tautiečių, festivalio žiūrovai išvydo kaimynų latvių, estų, lenkų, baltarusių, ukrainiečių, tai pat svečių iš Belgijos, Jungtinės Karalystės, Suomijos ir net Kinijos pasirodymus.
Šokio kritikė Ingrida Gerbutavičiūtė, vertindama šiųmetį festivalį, užsiminė, kad Lietuva niekada nebuvo ta šalis, kuri diktuotų madas, ir kol kas tokia nėra. Vis dėlto festivaliuose išvystame ir išties puikių tautiečių darbų.
,,Jis gyveno šalimais“ (chor. Ieva Kuniskis). Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
,,Jis gyveno šalimais“ (chor. Ieva Kuniskis). Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
„Labiausiai išskirčiau Ievos Kuniskis spektaklį „Jis gyveno šalimais“ ir Dariaus Stankevičiaus sugrįžimą į sceną, kuris tikrai labai sužavėjo, pakerėjo, sujaudino ir norėjosi dar. Ir labai noriu pasveikinti jį ne tik sugrįžus į sceną, bet būtent į Lietuvos sceną, o Ievą – kad sukūrė šią puikią miniatiūrą. Labai laukiau „Low Air“ spektaklio „Šventasis pavasaris“, deja, šis darbas šiek tiek nuvylė. Vizualiai atrodė, kad kūrėjai užsidėjo naštą, kurios nepanešė. Tikrai labai gaila, nes ta komanda aš tikiu, labai žaviuosi Airidos ir Lauryno ankstesniais darbais, dėl to ir tie lūkesčiai buvo dideli. Tačiau tai nereiškia, kad šis darbas neturi potencialo augti“, – sakė I. Gerbutavičiūtė.
„Low Air“ spektaklis „Šventasis pavasaris“ (chor. Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė). Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
„Low Air“ spektaklis „Šventasis pavasaris“ (chor. Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė). Dmitrijaus Matvejevo nuotrauka
Dalyvaus užsienio šalių festivaliuose
Vieni metai mūsų kūrėjams ir šokėjams sėkmingesni, kiti – ne tokie sėkmingi, kad ir kaip būtų, „Naujojo Baltijos šokio“ atgarsiai jau sklinda po pasaulį. Pernai festivalyje lankėsi Škotijos festivalio „Dance International Glasgow“ vadovas Timas Nunno, šįryt Urbanistinio šokio teatras „Low Air“ su spektakliu „Kelionė namo“, kuris buvo parodytas praėjusiame „Naujajame Baltijos šokyje“, išskrido į minėtą festivalį Glazge. Ten laukia du pasirodymai gegužės 15 ir 16 d.
„Low Air“ spektaklis „Kelionė namo“ (chor. Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė). Ingos Juodytės nuotrauka
„Low Air“ spektaklis „Kelionė namo“ (chor. Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė). Ingos Juodytės nuotrauka
Beveik tomis pat dienomis šokio teatras „Dansema“ mažiausiems žiūrovams skirtą spektaklį „Mozaika“ aštuonis kartus rodys Kinijoje, Šanchajaus vaikų meno teatre. O gegužės 22 d. Seule, didžiausiame Pietų Korėjos šiuolaikinio šokio festivalyje MODAFE, bus pristatytas Manto Stabačinsko ir Mariaus Pinigio spektaklis ID D&G.
Mozaika | Puzzle treiler
Aiškėja ir įvairių šalių ekspertų viešnagės šiųmečiame „Naujajame Baltijos šokyje“ pasekmės. Po gegužės 9 ir 10 d. vykusio lietuvių šiuolaikinio šokio choreografų ir trupių „Pitch Session“ Menų spaustuvės ir „Low Air“ spektaklis „Feel-Link“ kitų metų vasarą kviečiamas į turą po beveik dešimt skirtingų Prancūzijos miestų.
ID D&G trailer
Trys lietuvių spektakliai – „Contemporary?“, „Mozaika“ ir ID D&G – šiemet pageidaujami pagrindiniame Albanijos šokio festivalyje Tiranoje. Liublino (Lenkija) šokio teatras savo rengiamam festivaliui rudenį renkasi iš keleto Lietuvoje ir užsienyje kuriančių mūsų choreografų, o Plovdivo (Bulgarija) šokio savaitė laukia šių metų jaunų Lietuvos choreografų premjerų, kad galėtų atsirinkti tvirčiausią darbą kitų metų festivaliui.
20-mečio proga – „Batsheva Ensemble“
O štai festivalio „Naujasis Baltijos šokis“ rengėjas LŠIC, viena pirmųjų ir seniausiai veikiančių nevyriausybinių menų organizacijų dabartinėje nepriklausomoje Lietuvoje, šiemet švenčia 20 metų jubiliejų. Ta proga LŠIC nusprendė pagerbti ir plačiąją žiūrovų publiką, ir profesinę bendruomenę, ir savo ilgamečius partnerius ypatingu vienos dienos renginiu.
Birželio 9 d. Lietuvos nacionaliniame dramos teatre, kuriame iki šiol pristatyta turbūt daugiausia užsienio šiuolaikinio šokio spektaklių, LŠIC pristato išskirtinį svečią iš Izraelio – pasaulines šokio žvaigždes „Batsheva Ensemble“. Vieno garsiausių šių laikų choreografų O. Naharino vadovaujama trupė į Vilnių atsiveža tarptautiniu hitu tapusį spektaklį „Decadance“.
Tą pačią dieną Menų spaustuvėje, kur LŠIC reziduoja pastaruosius ketvertą metų, įvyks profesionalams skirta šokio politikos konferencija ir bus surengta daugumos LŠIC renginių bei projektų per 20 metų reklaminių ar informacinių leidinių ekspozicija.
Bilietus į trupės „Batsheva Ensemble“ spektaklį „Decadance“ šiomis dienomis pradeda platinti „Tiketa“.