SIRENOS kviečia scenos menų profesionalus į paskaitą – susitikimą su Oliver Frljić

Pastarojo meto įvykiai parodė, koks pasaulis būtų be teatro. Tiesa, visą tą laiką teatras iš paskutiniųjų stengėsi įrodyti savo reikalingumą ir socialinę reikšmę. Dauguma nusprendė persikelti į virtualią erdvę tikėdamiesi, kad netrukus reikalai grįš į savo vėžes. Tik keletas pavienių balsų ragino išnaudoti susiklosčiusią situaciją ieškant naujos teatro tapatybės. Teatrams po truputį vėl atveriant duris, sumažinus žiūrovų skaičių salėje ir laikantis socialinės distancijos, grįžtame į ankstesnio „normalumo“ šešėlį.

Renginys vyks anglų kalba.

Online renginys, prisijungimas per zoom platformą

Data ir laikas: Rugsėjo 24 d., 16:00 – 18:00

Registracija iki rugsėjo 23 dienos: https://forms.gle/A5Aok5W2Xr3PTv2H8

Apie Oliver Frljić

Režisierius, aktorius, teatro teoretikas Oliveris Frljićius linkęs prisistatyti kaip kroatų teatro režisierius. Gimė Bosnijoje ir Hercegovinoje, šešiolikos metų, turėdamas pabėgėlio statusą, atvyko į Kroatiją. Nors daugiausiai spektaklių yra pastatęs Slovėnijos, Bosnijos ir Hercegovinos bei Kroatijos teatro scenose, pastaruoju metu režisierius daugiausia kuria Vokietijoje.      

Svarbiu įkvėpimo šaltiniu nurodydamas Aeschilo „Persus“, Frljićius savo kūryboje naudoja supriešintos atminties konceptą, pateikdamas tas istorijos dalis, kurių oficialiuose pasakojimuose neišgirsime. Sykiu savo spektakliuose režisierius suteikia balsus tiems, kurie dažnai yra nematomi arba nepakankamai atstovaujami visuomenėje. Jo darbai, sukurti buvusios Jugoslavijos šalyse, dažnai susiję su pražūtingais karo padariniais, pasiaukojimu, visuomenės anomalijomis. Frljićiaus kūryboje atsispindi ne tik režisūros, bet ir jaunystėje studijuotos filosofijos bei religijos studijų kryptys – joje dažnai reflektuojamos nacionalizmo, radikalių pažiūrų temos. Pavyzdžiui, spektaklis „Aš nekenčiu tiesos“ („Mrzim istinu“, 2011) pastatytas analizuojant, kokią įtaką šios pažiūros darė paties režisieriaus šeimai.     

Vadinamas teatro provokatoriumi, scenoje dažnai keliantis nepatogius klausimus režisierius savo kūrybiniame kelyje buvo susidūręs ir su visuomenės pasipriešinimu: 2013 m. Krokuvos senajame teatre buvo atšauktas Frljićiaus spektaklis „Ne-dieviška komedija“, kuriame nagrinėjamas lenkų antisemitizmas. Tačiau net ir neišvydęs dienos  šviesos, spektaklis tapo šalies kritikų minimu metų teatro įvykiu.      

2014–2016 m. Frljićius vadovavo Nacionaliniam Kroatijos teatrui. 2019–2020 m. sezoną Austrijos nacionaliniame teatre „Burgtheater“ kartu su šiuolaikiniu kroatų filosofu bei politiniu aktyvistu Srećko Horvat režisierius kuravo programą „Europa maschine“. Šiuo metu Frljićius yra Štutgarto „Schauspiel“ teatro inicijuoto tarptautinio projekto „European Ensemble“ meno vadovas ir M. Gorkio teatro Berlyne režisierius, taip pat patariamosios meno tarybos narys. Frljićiaus darbai pristatyti įvairiuose tarptautiniuose festivaliuose ir teatruose: „Wiener Festwochen“ (Vienoje), „Kunstenfestivaldesarts“ (Briuselyje), „Dialog“ (Vroclave), „Festival TransAmériques“ (Monrealyje), „Neue Stücke aus Europa“ (Vysbadene), „Bitef“ (Belgrade), „La MaMa“ (Niujorke).     

Režisieriaus Oliverio Frljićiaus kūrybą Lietuvos publika turėjo galimybę išvysti tik kartą: 2012 m. Menų spaustuvėje parodytas Slovėnijos jaunimo teatro spektaklis „Tebus prakeiktas Tėvynės išdavikas!“. Šiemet „Sirenų“ tarptautinę programą planuota atidaryti su režisieriaus spektakliu „Mūsų smurtas ir jūsų smurtas“. Tačiau pandemijos laikotarpiui pakoregavus festivalio planus, šių metų „Sirenų“ festivalyje Frljićius dalyvaus dalindamasis profesine patirtimi ir vesdamas kūrybines dirbtuves teatro profesionalams bei žiūrovams.

Daugiau aktualijų