PRASIDEDA FESTIVALIS „AURA30“: EGZISTENCIJA, MEILĖ, BEGALYBĖS IR BUVIMAS KARTU

Šiandien, rugsėjo 30 d. 19 val. prasidedantis jubiliejinis tarptautinis šokio festivalis „Aura30“ ne tik atvers publikai dar nematytas neseniai Kauno senamiestyje iškilusių Lietuvos „Krepšinio namų“ duris, bet ir penkioms dienoms šokiu pripildys didžiausių Kauno teatrų scenas ir festivalio gerbėjų širdis.


Kauno šokio teatras AURA „Begalybės“. Kūrybinis partneris Mamaika

Iškilmingo festivalio atidarymo metu žiūrovai išvys įspūdingą šiuolaikinio šokio, skulptūros ir muzikos sintezę – šokio teatro „Aura“ ir Kauno miesto simfoninio orkestro pristatomą kompozitoriaus Antano Jasenkos ir choreografės Birutės Letukaitės šokio spektaklio „Begalybės“ premjerą, kurioje šokėjai, vilkėdami garsios Nyderlandų menininkės Gudos Koster kurtus kostiumus-skulptūros objektus, keliaus gyvenimo podiumu.

Pirmosios dvi festivalio dienos publiką džiugins lietuvių kūrėjų darbais: į artimos ir tolimos ateities meditaciją, sapno logiką ir begalybę įtrauks naujausia, egzistencializmo kupina „Šeiko šokio teatro“ ir choreografo Maciejaus Kuźmińskio premjera „Aš“, apie buvimą kartu spektaklyje „Šalia“ judesiu kalbės gatvės šokio profesionalai broliai Nosovai ir projektas „Familija“, šokio teatras „Okarukas“ dalinsis intymiu choreografės Sakurako San ir kompozitoriaus Phil’o Von’o duetu, o šokio teatras „Airos“ žiūrovą kvies atsigręžti į žmogaus būties problematiką.


Šokio teatras „Okarukas“. A. Gudo nuotr.

Šendženo eksperimentinio teatro bienalę atidaręs ir spalio 1 dieną Nacionalinio Kauno dramos teatro scenoje viešėsiantis šiuolaikinio šokio spektaklis „Chimeros karoliai“ kalba apie kiekvieno patirtas ir kiekvienam artimas transformacijas. Jau beveik dešimtmetį kartu su kompozitoriumi Vladu Dieniniu eksperimentuodama garso ir šokio sandūroje, choreografė Aira Naginevičiūtė šiame spektaklyje tęsia judesiu ir šokiu kuriamos muzikos kryptį. Pasitelkdamos įvairias konstrukcijas, objektus, aplinką ir savo kūnus, šokėjos čia ir dabar kuria garsines skulptūras. Čia siekiama transformuoti akustinius erdvės signalus į optines struktūras, o nematomą paversti matoma.


Šokio teatras „Airos“. M. Aleksos nuotr.

Naujas „Šeiko šokio teatro“ ir lenkų choreografo Maciejaus Kuźmińskio darbas „Aš“, sukurtas bendradarbiaujant su režisieriumi Paulu Bargetto, kurį žiūrovai galės išvysti spalio 2 dieną, paliečia transhumanizmo, evoliucijos ir genetinės atminties temas. Balansuodamas tarp scenos ir vaizduojamojo meno kūrinys užburia tarsi veidrodžių kambarys, sutvertas iš vidinių begalinės savasties šukių. Spektaklyje mirties ir suvokimo ribų peržengimas tampa aukščiausiu egzistavimo tikslu.


Šeiko šokio teatras ir Maciej Kuźmiński trupė. D.Jereminov nuotr.

Apie tai, kas juos supa šeimoje, spalio 2 dieną spektaklyje „Šalia“ dalinsis projektas „Familija“. Vėdindami protą nuo aistros bei džiovindami rutinoje įmirkusį kūną, spektaklio kūrėjai bendrystėje atranda, kaip šeimyninis tinklas tampa užuovėja, kur mokantis ir dirbant gyja traumos bei stoja laikas, auga kūrybos sparnai.

Tą patį vakarą pasirodysiantis šokio teatras „Okarukas“ toliau sėkmingai trina ribas tarp teatro, šokio ir performanso meno pristatydamas Lietuvos žiūrovams Sakurako ir Phil’o Von’o duetą „Meilė (ne) meilė“. Šokėjai scenoje pasirodys be kaukių – tiek fizine, tiek emocine prasme. Pasakodami karminę meilės istoriją ir kaskart prisitaikydami prie vis kitokios erdvės ir konteksto, menininkai žiūrovų vaizduotėse kuria dviejų žmonių meilės istoriją, panaudodami flamenko, butô šokio technikas, fizinio teatro ir performanso meno elementus, vaizdo projekcijas ir elektroninę muziką bei vokalą.


Šokio teatras „Okarukas“. A. Gudo nuotr.

Išsamios festivalio programos ieškokite www.dancefestival.lt

Daugiau aktualijų