Mėnesį trunkantis festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ persirito į antrąją pusę: kas dar laukia žiūrovų?

Nuo liepos pradžios žiūrovus džiuginantis tarptautinis šiuolaikinio šokio festivalis „Naujasis Baltijos šokis“ įpusėjo – laukia dar dvi šokio spektaklių ir instaliacijų pilnos savaitės bei festivalio turas septyniuose Lietuvos miestuose.


Marta Wołowiec. M.Zakrzewski nuotr.

Festivalio vadovė Gintarė Masteikaitė džiaugiasi, kad sprendimas radikaliai keisti festivalio laiką ir erdves pasiteisino: „Festivalio dalyviai negali atsistebėti ir atsidžiaugti šiltu žiūrovų priėmimu, o diskusijos ir spektaklių aptarimai verda visur – nuo gatvės iki socialinių tinklų. „Naujasis Baltijos šokis“ fantastiškai įsiliejo į Vilniaus pulsą. Su didžiuliu nekantrumu laukiame galimybės pristatyti antros festivalio dalies perliukus. Renginių gausoje nepameskite lengvai išprotėjusio dueto iš Portugalijos ir jų darbo „Atsiskaitymas tik grynais“, emociškai paveikaus Igorio Shugaleevo (Baltarusija) pasirodymo ir, žinoma, trankaus festivalio uždarymo su Vilma Pitrinaite ir jos iš virtualios realybės į sceną perkeliamu spektakliu „Tai ne tavo sapnas“.

7 valandų šokio instaliacija ir svečiai iš Portugalijos

„Naujasis Baltijos šokis“ tęsiasi Nacionalinėje dailės galerijoje (NDG) –  jos erdvėse liepos 20-21 d. įsikurs „Airos“ šokio teatras su net septynias valandas kasdien trunkančia šokio instaliacija „Nėščia tyla“. Ji kviečia pažvelgti į 30 choreografės Airos Naginevičiūtės kūrybos metų. Istorinė atmintis bus perpasakota ne tik archyvinės medžiagos, asmeninių potyrių, tačiau ir drauge nebe pirmus metus kuriančių asmenybių, šokėjų, kūnų dėka.

Iškart po to, liepos 22-23 d., NDG erdves perims portugalų duetas „Jonas & Lander”. Kūrėjai atskleidžia, kad jų kultūroje įprasta apie liūdnus dalykus kalbėti linksmai, todėl ir čia pristatomas, iš pirmo žvilgsnio smagus pasirodymas „Atsiskaitymas tik grynais“ slepia kur kas rimtesnes temas. Anot menininkų, spektakliu virstanti interaktyvi instaliacija kalba apie amžiais besitęsiantį arklių išnaudojimą žmogaus reikmėms.


„Atsiskaityma tik grynais“. Bruno Simao nuotr.

Liepos 23 ir 24 d. NDG pasirodys Šveicarijoje kurianti menininkė Anna-Marija Adomaitytė, Lietuvoje savo kūrybą pristatanti pirmą kartą. Jos šokio spektaklis „workpiece“ – autoritarinį režimą prisimenančio kūno ir „McDonaldo“ darbuotojo portretai. Kūrinys remiasi greito maisto restoranų darbuotojų patirtimis ir į darbą bando žvelgti kaip į kūną nusavinančią, neišvengiamą praktiką.

Šokio vakarai MO terasoje ir temos iš kaimyninės Baltarusijos

Liepos 21-22 d. MO muziejaus terasoje laukia dviejų spektaklių vakarai – čia pasirodys Niels Claes (Šeiko šokio teatras) bei iš Lenkijos atvykstanti Marta Wołowiec.

Auksiniu scenos kryžiumi apdovanoto šokėjo ir choreografo Niels Claes monospektaklis „Paženklintas“ – išaugęs iš asmeninės patirties ir atveriantis opią visuomenės problemą – patyčias ir jų poveikį. Spektaklyje atskleidžiamos skirtingos būsenos, kurias per gyvenimą patiria auka. Jautria šokio kalba atlikėjas (iš)painioja skaudžias patirtis ir tiesia kelius į susitaikymą.


Niels Claes. Eglės Sabaliauskaitės nuotr.

Lenkų šokėja, atlikėja ir choreografė Marta Wołowiec spektaklyje „TENS“ į kūną kvies pažvelgti kaip į energijos generatorių. Šis kūrinys – apie įtampą, atidumą ir ramybę bei stiprybę, kurią visada galima rasti tvirtai stovint ant kojų ir giliai įkvepiant ir iškvepiant.

Liepos 27-28 d. MO terasoje vyks nemokama lietuvių kūrėjų šokio eskizų programa. Joje dar tik kuriamus savo darbus pristatys Urtė Groblytė, Marius Pinigis, Petras Lisauskas, Julija Mintautė (Kauno šokio teatras „Aura“), Marius Eidrigevičius (Vilniaus miesto šokio teatras Low Air).


Marius Eidrigevičius. Dainius Putino nuotr.

Baltarusijos menininkas Igoris Shugaleev į Vilnių atvyksta su spektakliu „375 0908 2334 / „Asmuo, kuriam skambinate šiuo metu nepasiekiamas“, kuris kalba apie sukrečiančius įvykius Baltarusijoje. Kūrėjas žiūrovus kviečia analizuoti patiriamą skausmo skalę, klausantis žinių apie represijas ir pasinerti į bendrą kūnišką patirtį. Pamatyti spektaklį galima liepos 28-29 d. „Menų spaustuvėje“.


Igor Shugaleev. Aliaksandros Kononchenkos nuotr.

Virtualūs spektakliai virsta gyvais

„Naujajame Baltijos šokyje“ – du virtualiai jau rodyti spektakliai, kuriuos žiūrovai pirmą kartą išvys gyvai. Liepos 23 d. „Meno ir mokslo laboratorijos” kieme pristatomas Gretos Grinevičiūtės „Šokis skalbimo mašinai ir mamai“.  Choreografė ir šokėja, remdamasi asmeniškomis patirtimis, kartu su kūrybine komanda tyrinėja savo ir kitų esamus, o gal tik susikurtus atsiminimus, jų nebuvimą ir kitokį gyvenimą – be mamos. Spektaklis rodomas nemokamai.


Greta Grinevičiūtė. Dainius Putino nuotr.

Liepos 29 d. festivalį Vilniuje uždarys iš virtualios realybės į sceną MO terasoje persikeliantis Vilmos Pitrinaitės spektaklis „Tai ne tavo sapnas“. Tai performansas gimęs saviizoliacijoje, eksperimentuojant su judesiu, garso efektų pedalu ir tekstais, varijuojančiais tarp laisvų asociacijų srauto, repo dainos žodžių ir politinių šūkių.


Vilma Pitrinaitė. Barboros Dolinajovos nuotr.

Festivalio turas po Lietuvą

Liepos 24 d. startuoja „Naujojo Baltijos šokio“ kelionė po septynis Lietuvos miestus. „Jono & Lander“ spektaklis „Atsiskaitymas tik grynais“ lauks Šiaulių žiūrovų, o Anykščiuose, Žagarėje, Plungėje, Garliavoje ir Prienuose pasirodys Sabina Bočková ir Johana Pocková iš Čekijos. Duetas spektakliu „Liūto guolis“, pasinaudodamos intensyviais iš žiniasklaidos pasiskolintais kultūros elementais ir aliuzijomis, siekia pavaizduoti manipuliuojantį ir manipuliuojamą kūną.


Sabina Bočková ir Johana Pocková. Asmeninio archyvo nuotr.

Daugiau informacijos apie „Naująjį Baltijos šokį“: www.newbalticdance.lt. Festivalį rengia Lietuvos šokio informacijos centras ir „Vilniaus festivaliai“, finansuoja Lietuvos kultūros taryba, Lietuvos kultūros ministerija ir Vilniaus miesto savivaldybė. Bilietus platina „Tiketa“.

Skaityti daugiau