Šokio spektaklis „Tylėjimai“ kviečia tyrinėti bėgančias mintis

Choreografas Paulius Prievelis pristato premjerą – šokio spektaklį „Tylėjimai“. Pasitelkus olandų rašytojo Matthijs van Boxsel įžvalgas apie prancūzų ahah ir anglų haha architektūrą, žmogaus patiriamą įspūdį ir harmonijos pojūčio buvimą ar nebuvimą, kūrėjas nagrinėja bėgančias mintis, kviečia akimirkai stabtelėti bei pasinerti į kelionę.

Remdamasis abstrakčiais, tačiau gana aiškią intenciją turinčiais įvaizdžiais, šokėjos Augustė Gelžinytė, Lėja Povilaitytė, Viktorija Praninskaitė kuria bėgančių minčių žemėlapį bei ieško tylos apibrėžimo. Daugiasluoksniškumo paieškoms suteikia prancūzų kilmės Le Mat garso takelis, atspindintis dark techno muzikos stilių.

„Man tyla jokiu būdu nereiškia visiškos tylos, garso ar triukšmo nebuvimo. Veikiau tai – ramybės būsena, susitaikymas su tuo, kas vyksta aplink ir ramus dalyvavimas tame. Dažnai kalbame, girdime iš įvairių specialybių asmenų (medikų, nuomonės formuotojų, netgi įvairių socialinės medijos reklamų), jog greitame gyvenimo tempe itin svarbu rasti harmoniją, kaip tam tikrą būseną. Ji taip pat svarbi siekiant savęs nesunaikinti bėgančiame gyvenimo ritme. Tad būtent čia, harmonija – atsipalaidavimo bei tam tikro įsižeminimo būsena ir tyla – momentas, kuomet tu esi susitaikęs su aplinkos ritmu ir gebi jame rasti ramybę – susikerta,“ – dalinasi choreografas Paulius Prievelis. Jis atskleidžia, jog spektaklis turi ir kitą tylos bei harmonijos mintį – tai kalbėjimą apie mirtį. Tačiau ji gali reikšti ir netiesioginę, fizinę mirtį, o pavyzdžiui, slegiančios minties mirtį ar net mirties troškimą. Autorius kvestionuoja, ar tokią tylą, kokią mes kiekvienas įsivaizduojame, galima pasiekti?

Jurgos Urbonaitės nuotr.

Bėgančios mintys dažnai kūrėją aplanko vakarais, prieš užmiegant. O jų vingiai esą nenuspėjami ar net nelogiški, bet juntami. „Domintis ir skaitant literatūrą sužinojau, jog tokios mintys kyla dažnam žmogui. Jos paveikia ne tik miego kokybę, poilsį, bet ir visą kitą dieną, kuomet esame jų išalinti. Kalbėti apie tai būtina.“ – tvirtina kūrėjas.

Paulius Prievelis  – šokėjas, choreografas ir mokytojas, kuris specializuojasi šiuolaikiniame šokyje ir savo praktikoje daug dėmesio skiria improvizacijos menui. O jo darbuose pagrindinis dėmesio objektas dažnai – šių dienų jauno žmogaus patirtis. P. Prievelis Vilniaus Kolegijoje studijavo šiuolaikinį šokį, dalį studijų praleido Kipre, Nikosijos universitete, o žinias toliau nuolat gilina įvairiuose seminaruose Lietuvoje ir užsienyje. Nuo studijų baigimo intensyviai užsiima šokėjo veikla: dirbo Kauno šokio teatre „Aura“, o nuo 2017 m. dirba, kaip laisvai samdomas šokėjas bei dalyvauja tarptautiniuose projektuose su choreografais, vizualiųjų menų ir garso menininkais iš Prancūzijos, JAV, Olandijos, Norvegijos, Maltos ir kitur. Jo šokio spektaklis „Tankumas“ (bendrakūryba su Teraz Now Dance Collective (Olandija)) pristatytas Nyderlanduose, Bulgarijoje, Italijoje bei Lietuvoje. Taip pat dėmesio sulaukė šokio stand-up pasirodymas „Agnes. Pirma dalis. Pirmas veiksmas“ (premjera 2018 m. Bulgarijoje), šokio spektaklis vaikams „African Genesis“ (bendrakūryba su choreografe Pamela Kerr, pasirodymas sukurtas teatro Manoel Malta užsakymu, premjera 2019 m. Maltoje), šokio spektaklis „Nailed it“ (premjera 2019 m. Lietuva).

Šokio spektaklis Kompaundas. Bendradarbiaujant su Migle Praniauskaite. Manto Puidos nuotr.

Be kūrybinės veiklos, P. Prievelis daug dėmesio skiria ir jaunajai šokėjų kartai ir jos auginimui: dirbo Kauno choreografijos mokykloje, Johane Casabene šokio konservatorijoje (Malta), vedė šiuolaikinio šokio užsiėmimus Maltos universitete (University of Malta Outreach Program & Evening Space). Šiuo metu dirba šiuolaikinio šokio technikos ir improvizacijos mokytoju Nacionalinėje M.K. Čiurlionio menų mokykloje bei FOS šokio namuose.

Spektaklio „Tylėjimai“ premjera Menų spaustuvėje vasario 24 d. (penktadienį) 19 val. ir kovo 4 d. (šeštadienį) 19 val. Bilietus platina Bilietai.lt .

Skaityti daugiau