„Baltic Take Over“ festivalyje Helsinkyje bus pristatomi trys lietuvių šokio menininkų spektakliai

„Baltiškasis antplūdis“ (Baltic Take Over) gali skambėti kaip anekdoto pradžia – lietuviai, estai ir latviai kartu žengia į tarptautinę teatro sceną. Ar tai bandymas atrasti baltiškąją tapatybę? O gal geopolitinė paskaita? Naujų eksporto galimybių paieška? Viskas daug paprasčiau ir įdomiau, „Baltic Take Over“ – tai festivalis, radikalus eksperimentas, greitas Baltijos šalių meno kursas ir kelionės iš Lietuvos į Helsinkį tikslas. Būtent Helsinkio mieste birželio 7-11 dienomis bus pristatyti Lietuvos, Latvijos ir Estijos šokio menininkai ir jų darbai.

Kai tarptautiniame lauke kalbame apie Baltijos šalis, sunku ignoruoti klausimą „Kas yra baltiškoji tapatybė?“ Raktažodis „Rytų Europa“ jau nebėra egzotika, o posovietika, kaip rinkodaros klišė, yra baisiai pasenusi. Ar Baltijos šalys yra tik geopolitinis įrėminimas, bendra kultūra ir istorija, ar bendras meno skonis? Ar be Baltijos kelio ir mūsų šalių gintarinių pakrančių yra dar kas nors, kas galėtų formuoti šią „tapatybę“?

Projekto „Baltic Take Over“ sumanytojai teigia, kad yra neįmanoma apibrėžti Baltijos šalių scenos meno, užčiuopti bendrą temą ar estetiką. Todėl, pripažindami, kad visos trys šalys yra visiškai skirtingos ir unikalios, „Baltic Take Over“ sąžiningai bando sukurti atnaujintą Baltijos šalių tapatybę ir pakeisti Europos Baltijos šalių suvokimą. Projekto komandą sudaro visų trijų šalių scenos menų organizacijos, o gaivaus žvilgsnio ir minčių apie baltiškąją tapatybę įneša šio projekto sumanytoja Bek Berger, Australijoje gimusi kuratorė ir prodiuserė.

Festivalį atidarys lietuvių menininko Povilo Basčio premjera – spektaklis „Concent“, analizuojantis sutikimo svarbą ir jo nebuvimą mūsų visuomenėje. Nepriklausoma šiuolaikinio šokio meno organizacija „Be kompanijos“ (kūrybinė komanda: Agnietė Lisičkinaitė ir Greta Grinevičiūtė) žengs į sceną su savo naujausiu spektakliu „I SLAVE: šiuolaikinė meilės istorija“, kuriuo menininkės klausia, ar privalai tapti vergu, kad iš tikrųjų vertintum laisvę ir meilę? Šveicarijoje reziduojanti lietuvių menininkė Anna-Marija Adomaitytė pristatys spektaklį „workpiece“, kuris 2022 metais Europos šokio tinklo “Aerowaves” buvo išrinktas į geriausių jaunųjų šokio menininkų spektaklių dvidešimtuką. Visą programą rasite: www.baltictakeover.com. Daugiau naujienų galite rasti www.dance.lt.

 

„Baltic Take Over“ festivalio kuratoriai: Latvijos Naujojo teatro institutas, Kanuti Gildi SAAL ir Lietuvos šokio informacijos centras. Festivalis rengiamas bendradarbiaujant su URB festivaliu (www.urb.fi), Kiasma teatru, Annantalo, Viirus teatru, Mad House Helsinki ir padedant Eskus, Takamo, Tanssin Talo, TINFO ir Circus Dance Finland.

Projektą finansavo Baltijos kultūros fondas ir Šiaurės ministrų biuro Latvijoje, Estijos kultūros ministerijos ir Lietuvos kultūros tarybos Šiaurės ir Baltijos šalių nevyriausybinių organizacijų programa „Šiaurės ir Baltijos šalių kultūros mobilumo programa“.

Skaityti daugiau