NBŠ’19: Emile Pineault (Kanada)

  • Data: 2019 m. 8 gegužės d. 20:30
  • Vieta: Menų spaustuvės Juodoji salė, Šiltadaržio 6, Vilnius

„Normalūs troškimai“

Emile Pineault (Kanada)

Režisierius ir atlikėjas: Emile Pineault

Šviesų ir scenos dizaineris, techninis režisierius: Julien Brun

Garso dizainas: Joël Lavoie

Dramaturgija: Sebastian Kann

Nuomonė iš šalies: Peter James, Mimi Jeong

Kūrybinės rezidencijos: „Circuit-Est“, „Espace Libre“, „Fondation L’Abri“, „Jakta 78“, „Monument National“, „Destelheide“

Premjera: 2018 m.

Trukmė: 60 min.

„Normaliuose troškimuose“ Emile’is Pineault kviečia atsiverti akrobatiniams pojūčiams. Vieniša figūra scenoje be perstojo save perpildo, jos siluetui beišsitrinant kinetinėje ekstazėje. Supurtymas, srautas, pasikartojimas, suvaržymas, spaudimas, stūmimas, karštis, vibracija – Pineault pasirodymas neša mus per daugybę stadijų ir emocinių būvių, taip mobilizuodamas ne tik kūną, bet ir stiprias teatro erdvės technologijas, kad perteiktų subtilią, bet intensyvią fizinę patirtį.

Emile’is Pineault – patyręs cirko menininkas, pirmajame savo soliniame darbe kritiškai žiūrintis į akrobatinės praktikos kanonus. Čia cirko kūnas – ne meistriškumo pozicijos, o nenugalimos jėgos linijų išvagotas. Gilus įsitraukimas į šviesą ir garsą, kuriuos gyvai kuria Julienas Brunas ir Joëlis Lavoie, bei fizinę praktiką veikia kaip akrobato „vidinio judėjimo“ tarpininkas, akrobatiką suprantant kaip jungtinę patirtį – kūnišką, atšiaurią ir intensyviai hipnotizuojančią.

Buvimas cirko pasaulyje nuo pat vaikystės paskatino E. Pineault iš naujo išnagrinėti savo praktiką  ir meninę sritį. Statydamas save priešingoje įprastai cirką apibrėžiančios estetikos pusėje, jis stengiasi decentralizuoti ir atverti naujas galimybes, suvokdamas cirką kaip tarpininką sudėtingame šiuolaikinio meno tinkle. Pineault dabar gilinasi į klausimus, susijusius su akrobatikos jutimu, realizavimu ir perdirbimu. Akrobatika jam – bendra patirtis, instinktyvi ir apčiuopiama tiek žiūrovui, tiek akrobatui.