NBŠ’19: James Batchelor ir partneriai (Australija) + Annamaria Ajmone (Italija)

  • Data: 2019 m. 10 gegužės d. 16:00
  • Vieta: MO muzejus

„Hipererdvė“

James Batchelor ir partneriai (Australija)

Choreografas, atlikėjas, koncepcija: James Batchelor

Kompozitorius, garso dizainas: Morgan Hickinbotham

Prodiuserė, koncepcija: Bek Berger

Šviesų dizainas: HØV (Matthew Adey)

Iliustratorė, dizainerė: Amber McCartney

Sukurta su partneriais: „Centro per la Scena Contemporanea“ (Basano del Grapa), „Dance 4“ (Notingamas), „Canberra Theatre Center“, „Dancehouse“ (Melburnas).

Parama: Australijos vyriausybė per Australijos tarybos menų paramos ir konsultacijų instituciją „Creative Partnerships Australia“, per Australijos kultūros fondą. Taip pat remia Besen šeimos fondas, Keir fondas bei Michaelas Adena ir Joanne Daly.

Premjera: 2018 m.

Trukmė: 40 min.

Nuo žmogaus kūno iki kosmoso, „Hipererdvė“ tiria mūsų naudojamus metodus didžiausioms visatos nežinomybėms pažinti. Spektaklis žvelgia per kosmologijos prizmę į žmogaus kūną ir pateikia visatos žemėlapį – iš vidaus ir aplink jį. Vidinis ir išorinis kūno kraštovaizdis čia dekonstruojamas, pateikiant vyriškojo kūno ir jo dominavimo tyrinėjant visatą savikritiką. „Hipererdvėje“ žmogaus kūnas tiesiogiai lankstomas, plečiamas ir pertvarkomas tarsi kosmoso būtybių transmutacija – tuo pačiu metu ir milžiniška, ir mikroskopinė.

„Hipererdvė“ yra trečiasis spektaklis Jameso Batcheloro ir jo partnerių darbų serijoje, kuri gimė dalyvaujant mokslinėje ekspedicijoje subantarktinėse salose 2016 m.

Jamesas Batcheloras yra vienas lyderiaujančių jaunųjų Australijos choreografų. Jo braižas atpažįstamas dėl savo vizualinio aiškumo, architektūrinio jautrumo erdvei ir ritminio žaismingumo. Hipnotizuotai sutelktas ir detalus judėjimas kreipia žiūrovus į susimąstymo ir vaizduotės pasaulius. Jo šokio praktika – plataus profilio, apimanti šokio, kino, muzikos ir skulptūros laukus. To padarinys – labai originalūs, įtaigaus poveikio ir masto spektakliai, rezonuojantys su įvairiais pasaulio žiūrovais.

Jameso, kaip menininko, misija yra kurti smalsumą skatinančius darbus. Pakeisti nuostatas, didinti sąmoningumą ir sukurti galimybes. Jis ieško būdų, kad šokis būtų pokalbis, kolaboracija ir mainai su kitomis disciplinomis ir bendruomenėmis. 2016 m. Jamesas leidosi į dviejų mėnesių ekspediciją po Antarkties Herdo ir Makdonaldo (angl. Heard and McDonald) salas. Po šios patirties savo kūryboje ypatingą dėmesį jis skiria mokslo ir meno bendradarbiavimui.

Jamesas mokėsi Viktorijos menų koledže, kur 2012 m. įgijo šokio bakalauro laipsnį. Per pastaruosius penkerius metus jis kūrė Australijoje, įskaitant darbus su „Chunky Move“ („Redshift“), „Dance Massive“ („Deepspace“), „Dancehouse“ („Island“), Keiro choreografiniu apdovanojimu („Metasystems“, „Inhabited geometries“) ir Australijos nacionaline portretų galerija („Smooth translation“).

Jo tarptautinė patirtis daugiausia sutelkta į Europą ir Aziją, kaip atlikėjas Jamesas dirbo su tarptautiniu mastu pripažintais choreografais, tokiais kaip Ivánas Pérezas, Anouk van Dijk („Chunky Move“), Antony Hamiltonas, Prue Lang, Stephanie Lake ir Sue Healey.

——————————————————————————————————–

„Trigeris“

Annamaria Ajmone (Italija)

Sukurta ir atlikta: Annamaria Ajmone

Muzika: Palm Wine

Prodiuseriai: CAB 008

Parama: „Regione Toscana“ ir „MiBACT“

Koprodiuseriai: „Cango“ / „Umano – Cantieri internazionali sui linguaggi del corpo e della danza“

Sukurta bendradarbiaujant su Toskanos teatru

Premjera: 2015 m.

Trukmė: 18 min.

„Trigeris“ yra kilnojamoji sistema, save susidėliojanti pagal vietą, kurioje ji atsiduria. Sistema performuoja erdvės geometriją ir atvirkščiai – pati erdvė transformuoja pasirodymo veiksmą.

Pasirodymo vietoje geometrinės figūros perimetro viduje ir išorėje veikiantį choreografinį kūrinį sudaro iš anksto nustatyti judėjimo vienetai, kas akimirką sąveikaujantys tarpusavyje. Žiūrovai sėdi aplink figūrą, tarsi besidalydami vaizdinga pasirodymo erdve su atlikėja.

„Trigeris“ – tai asmeninė kelionė, per ribotą laiką siekiant erdvę paversti „vieta“. Per skirtingas „vietos“ metaforas – užuovėja, sankryža, lizdas – nuolat klausantis kūnas sustiprina vidines ir išorines erdves.

„Trigeris“ yra „Arcipelago / pratiche di abitazione temporanea“ („Archipelagas / laikino apsigyvenimo praktika“) projekto, kurio metu kuriami pasirodymai netradicinėse erdvėse, dalis. Venecijoje, Florencijoje, Paryžiuje, Los Andžele vyko įvairūs choreografiniai veiksmai erdvėse, apibrėžtose kaip būstai, gyvenamieji kambariai, prieglaudos, bet jie nebūtinai yra visaverčiai pastatai.

Annamaria Ajmone yra šokėja ir choreografė. Ji studijavo italų literatūrą Milano Statale universitete ir šokį „Scuola di Arte Drammatica Paolo Grassi“ Milane. Jos kūriniai – „[In]Quiete“ (pelnė specialų „Göteborgs Operans Danskompani“ prizą „Equilibrio 2014“), „Tiny“ („Dnappunti coreografici 2014“ laimėtojas), duetas „Mash“, bendradarbiaujant su šokėja ir choreografe Marcela Santander Corvalán, „To be Banned from Rome“ su muzikantu Bienoise / Alberto Ricca.

Nuo 2015 m. Annamaria dirba su projektu „Arcipelago / Pratiche di abitazioni temporanea“. Jos kūriniai buvo pristatyti svarbiausiuose šiuolaikinio šokio festivaliuose ir teatruose, tokiuose kaip Venecijos šokio bienalė, „Torino Danza“, Polverigi „Inteatro“ festivalis, Milano trienalė, Milano „Danae“ festivalis, Romos „Short“ teatras, Beiruto „Bipodi“ festivalis, „On Marche“ Marakeše, „Night Gallery“ Los Andžele ir kitur.

Annamaria laimėjo žurnalo „Danza & Danza“ prizą „Geriausias jaunasis Italijos atlikėjas 2015“. Ji bendradarbiavo ir dirbo su „Alias Company“, Ariella Vidach-Aiep, Daniele Ninarello, Santasangre, Muta Imago, Cristina Kristal Rizzo, Mithkalu Alzghairu ir vaizdo menininke Maria Giovanna Cicciari.