„Dugne“
Sintija Siliņa (Latvija)
Choreografija, idėja: Sintija Siliņa
Dramaturgija: Linda Krūmiņa
Choreografija, atlikėjai: Laura Kušķe, Alise Madara Bokaldere, Jana Jacuka ir Līga Ūbele
Vaizdas: Kristaps Epners
Muzika: Maksims Šenteļevs
Šviesos: Oskars Pauliņš
Kostiumai: Liene Dobrāja ir Katrīna Liepa
Dizainas: Aigars Opincāns
Fotografija: Margarita Germane ir Billijs Locs
Prodiuserė: Agnese Skara
Parama: „State Culture Capital Foundation“, Rygos miesto taryba ir AKKA/LAA
Premjera: 2018
Trukmė: 50 min.
Tamsus debesis, 50 kilogramų kuprinė, pelkė, švitrinio popieriaus lova, medvilnė, tuštuma ir gyvenimas dugne yra tik keletas depresijai skirtų metaforų, apibūdinančių savijautą, susidūrus su šia liga. Depresija – liga, kurią sunku nustatyti, nes ji grįsta paviršutinėmis prielaidomis ir išankstiniu nusistatymu dėl jos atsiradimo, poveikio ir gydymo. Pavojingai daug nuo depresijos kenčiančių žmonių nesiekia sisteminio gydymo, nes nesugeba atpažinti ligos arba ignoruoja jos simptomus. Skirtingų etapų ir savijautos depresiją sunku perteikti žodžiais.
Šiuolaikinio šokio spektaklio „Dugne“ kūrybinė komanda suvienijo pastangas dekoduoti depresijos procesus, pasitelkdama asmenines ir kitų patirtis, specialistų pastabas ir komentarus. Šokis, vaizdas, garsas ir šviesa – visa tai yra spektaklio kalba.
2007 m. baigusi Latvijos kultūros akademijos Šiuolaikinio šokio choreografijos paprogramą (vadovė – Olga Žitluhina), Sintija Siliņa prisijungė prie kelių draugų ir Rygoje įkūrė šiuolaikinio šokio projektą „Šokio anatomija“ – tai yra jos pagrindinis interesas šokio lauke. Nuo 2005 m. ji moko ir kuria choreografiją šokių studijose „Intrigue“ ir „Ritms“ bei dirba nepriklausoma choreografe.
Sintija papildomos patirties ir žinių sėmėsi seminaruose ir vasaros mokyklose: „Bates Dance“ festivalyje (JAV, 2008), „Dance Omi International Dance Collective“ choreografų rezidencijoje (JAV, 2008), „Tsekh“ (Rusija, 2006) ir „ImPulsTanz“ (Austrija, 2005). 2007 m. ji gavo „DanceWEB Europe“ stipendiją. 2006–2008 m. Rygoje organizavo interaktyvią Šokio dieną. Kalbant apie šokio lauką, dabar ji daugiausia domisi choreografija ir jos sąveika su aplinka, kitomis meno formomis.