PLARTFORMA | FESTIVALIO PREMJERA. Šiuolaikinio šokio spektaklis „i“ (aš) Šeiko šokio teatras (Lietuva)

  • Data: 2020 m. rugsėjo 15 d. 19:00
  • Vieta: Kultūros fabrikas (Bangų g. 5A)
  • Premjera: 2020
  • Trukmė: 65'

Choreografija, vizualinis dizainas, garsas: Maciej Kuźmiński
Dramaturgija: Paul Bargetto
Šokėjai: Liwia Bargieł (PL), Niels Claes, Oksana Griaznova, Evgeniy Kalachov, Zuzanna Pruska (PL), Gintarė Marija Ščavinskaitė, Liepa Sakalauskaitė
‏‏‏Kostiumų dailininkė: Slavna Martinovic (SRB) kartu su Maciej Kuźmiński ‏
Šviesų dailininkas: Paweł Murlik (PL)
Prodiuseriai: Goda Giedraitytė, Maciej Kuźmiński, Alexandra Machnik
Finansuoja: Lietuvos kultūros taryba ir Klaipėdos miesto savivaldybė
Premjera: 2020 m. rugsėjo 15 d. Tarptautinio menų festivalio „Plartforma” programoje

Trans-humanizmas / žmonija / asmenybės dezintegracija / anonimiškumas / trukmės begalybė

Spektaklis kvestionuoja tapatybės sampratą transhumanizmo kontekste. Tapatybė nagrinėjama dviem aspektais: kaip unikalus individo savybių derinys (pavyzdžiui, abejonių nekeliantis motorinis tapatumas – ar galime jį atpažinti, net jei nematome atlikėjo veido?) ir kaip socialinės inžinerijos rezultatas, suniveliuojantis visuomenės narių bruožus (individas vs. grupė, tampantis dauguma, tampantis panašiu, susiliejantis).

„i“ – tai vizionieriškas ir simbolinis darbas, balansuojantis ant šokio ir vizualiųjų menų ribos. Spektaklis gilinasi į trans-humanizmo fenomeną, dalis kurio yra gyvenimas su egocentrišku individu epicentre: itelefonas, i-pad, instagram – i! „i“ pristato hipotetinę, bet vis dėlto tikėtiną sąmonės transformaciją. Tai yra spektaklis-kelionė link tos vietos, kur begalinio laiko spąstuose, įvyksta asmenybės dezintegracija ir reintegracija nuo mirštančio seno vyro kūno link naujagimio. Kartu tai gali būti vertinama kaip kritiškas žvilgsnis į šiuolaikinę visuomenę. Kūrėją dominantis paradoksas yra individualumo siekis, tuo pat metu, kiekvienam tampant vis labiau panašiu vienas į kitą (chameleono efektas).

Ypatingai svarbus spektaklyje yra kostiumas, priduodantis neįtikėtiną vizualinį charakterį, ir pabrėžiantis anonimiškumą (uniformomis ir šalmais pilnai uždengti veidas ir kūnas eliminuoja svarbią tapatybės dalį, bet kartu pabrėžia judesio autentiškumą, išryškina kiekvieną judesį).

Trans-humanizmas yra daugelio socialinių tendencijų įkvėpėjas. Jis daugiau nebepriskiriamas mokslinei fantastikai, bet palaipsniui progresuoja tapdamas globaliu reiškiniu. Permąstydamas žmonijos pagrindus – priklausomybės jausmą, komunikacijos metodus, ribas tarp asmenybės ir technologijų, kuria virtualius pasaulius, susiliejančius su tikrove.

Choreografas remiasi svarbiais sociologiniais ir filosofiniais darbais, tokiais kaip „Fluid Modernity“ (Zygmunt Bauman), „A Thousand Plateau“ (Gilles Deleuze / Felix Guattari), „Sapiens“ (Yuval Noah Harari) ir lenkų poeto Stanisławo Dróżdżo kūriniais. Remdamasis šiuose darbuose išdėstytomis idėjomis apie žmogaus tapatumą ir būtį, M. Kuźmiński siekia kritiškai įvertinti technologijų įtaką žmonijos supratimui.

Maciej Kuźmiński (PL) – choreografas, prodiuseris, atlikėjas, pedagogas, „Maciej Kuźmiński Company“ meno vadovas, Lenkijos šokio tinklo įkūrėjas ir vadovas. Enblish Dance Tabs žurnalas M. Kuźmiński spektaklį „Room 40“ apibūdino kaip „apjungiantį turinį ir grožį“ – citata, puikiai apibūdinanti choreografo stilių. Jo darbai, iš esmės pagrįsti giluminiu, dinamišku judesiu, pristatyti daugiau nei 160 kartų 20-yje šalių. Daugelio apdovanojimų prizininkas, tarp kurių prestižinis Auditorijos apdovanojimas Lenkų šokio platformoje 2014 m., arba 2-oji vieta ir specialus prizas Tarptautiniame choreografijos konkurse Hanoveryje 2018 m. 2019 metais jo darbai buvo pristatyti tokių teatrų, kaip Scapino Ballet Rotterdam, Polish Dance Theatre, Theatre Regensburg Tanz ir Rozbark Theatre, repertuaruose. Kartu jis dėsto Codarts, Trinity Laban, University of Calgary, Belgrade Dance Institute, Dance Departament in Bytom (PL). Maciej Kuźmiński su pagyrimu baigė Choreografijos magistro studijas ir Šokio teatro bakalauro studijas Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance Londone.

* Kritikų kampelis:

„Kuźmiński puikiai sujungia grožį ir idėją“ – Dance Tabs [JK]

„Įspūdinga choreografija ir jos atlikimo sudėtingumas“ – Dans Magazine [NL]

„Stiprus ir plūduriuojantis Kuźmiński judėjimas pasiekia tikslą“ – Lapin Kansa [FI]

„Prisilietęs prie sudėtingos temos, ją įprasmino per humorą“ – Stuttgarter Nachrichten [DE]

„Įdomus ir sudėtingas spektaklis, gerokai peržengiantis šokio teatro ribas“ – Gazeta Wyborcza [PL]

Šiuolaikinio šokio profesionalus jungiančio Šeiko šokio teatro veikloje – šokio ir muzikos spektakliai, meno netradicinėse erdvėse (site-specific), performanso žanrai, šokio edukacijos ir teatro laboratorijos. Klaipėdoje įsikūrusio aukščiausius scenos menų apdovanojimus pelniusio kolektyvo spektaklių geografija dengia daugybę šalių: JAV, Vokietija, Norvegija, Danija, Kinija, Islandija, Izraelis, Ukraina, Prancūzija, kt. Teatras kalba universalia šokio kalba be politinių, kultūrinių, etninių religinių, socialinių suvaržymų, cenzūros, apribojimų. Teatro meno vadovė – choreografė Agnija Šeiko, pripažinta dėl tarpdisciplininio požiūrio, išskirtinės estetikos, jautrių socialinių temų ir formų įvairovės.