> Projektai > Naujasis Baltijos šokis > Naujasis Baltijos šokis'15
„Prakaituok, vaikeli, prakaituok“
Jan Martens cie | Belgija
Gegužės 6 d. 20:30. Menų spaustuvė, Juodoji salė
Bilietai: Tiketa.lt
Choreografija – Jan Martens
Šokėjai: Kimmy Ligtvoet, Steven Michel
Muzika – Jaap van Keulen
Vaizdo dizaineris – Paul Sixta
Treneris – Peter Seynaeve
Technika – Michel Spang
Tarptautiniai užsakymai: „Apropic“, Line Rousseau
Koprodukcija: Frascati Productions, TAKT Dommelhof, JAN vzw
Dėkoja: SummerStudios Brussels, Marc Vanrunxt
„Prakaituok, vaikeli, prakaituok“ pristatomas kaip programos „Flamandų šokio gūsis“ projektas.
Premjera: 2011 m.
Trukmė: 60 min.
„Prakaituok, vaikeli, prakaituok“ – tai pasakojimas apie nepažabojamą meilę ir du žmones, kurie nenori ar negali vienas kito paleisti. Kaitinantis spektaklis, kuriame vaizdai, tekstas, judesiai ir muzika puikiai papildo vienas kitą. Tai žingsnis pirmyn tyrinėjant pasakojimo ir abstrakcijos simbiozę, kurią nagrinėti Janas Martensas pradėjo ankstesniame savo kūrinyje „A small guide on how to treat your lifetime companion“.
Pasitelkus į pagalbą vaizdo dizainerį ir kompozitorių, spektaklyje rami muzika ir nuspėjamas tekstas tampa tokie pat svarbūs kaip judesio kompozicija. Spektaklio atspirties taškas yra banaliausia kokia tik gali būti tema – vyro ir moters santykiai. Pridėjus lyrines dainas, kartais net ir labai saldžias, būtų galima tikėtis teatrališkumo, tačiau yra priešingai. To rezultatas – vienos valandos kūrinys, kuriame prabėga visas gyvenimas. Modernus poravimosi ritualas: naivus, jausmingas, švelnus, bet skausmingas, paguodžiantis, bet sukuriantis priešpriešą.
SWEAT BABY SWEAT by JAN MARTENS trailer 2
Janas Martensas gimė 1984 m. Belgijoje. Studijavo Fontys šokių akademijoje Tilburge, 2006 m. baigė Artesis šokio konservatoriją Antverpene. 2009-aisiais pats pradėjo kurti choreografiją. Per trumpą laiką jo darbai buvo puikiai įvertinti kritikų ir sulaukė didelio pasisekimo. Tai lėmė augantį pasirodymų skaičių Nyderlanduose ir Belgijoje.
Jano kūryba tyrinėja pusiausvyrą ir simbiozę tarp pasakojimo ir konceptualizmo. Jis nebando sukurti naujos judesio kalbos, vietoj to perdirba esamas idiomas ir perkelia jas į naują aplinką – taip sukuriama visiškai nauja idėja. J. Martenso darbuose pagrindinis vaidmuo atitenka netobulo žmogaus grožiui, choreografinį kompleksiškumą ir fizinį virtuoziškumą paliekant antrame plane.
Klaartje Lambrechts nuotraukos