AURA’29: 4×4 ŠOKIO EKSKURSIJA

  • Data: 2019 m. 6 spalio d. 12:00
  • Vieta: Susitikimo laikas ir vieta – 11:55 Kauno Rotušė
  • Trukmė: 3h

Duetas Jānis Putniņš ir Eva Kronberga

Ideali moteris [vyras]

Ideal fe[male] (ištrauka)

Eksperimentinis šiuolaikinio šokio spektaklis

Choreografija ir atlikimas: Jānis Putniņš ir Eva Kronberga
Premjera: 2019
Trukmė: 20 min

Šokio spektaklyje pasakojama apie išgyvenamą psichinę krizę, ištikusią abi lytis. Jie gyvena šimtmetyje, kai „Dievas mirė“ arba dievai tapo retušuotais žurnalų viršeliais, pop žvaigždėmis, penktadienio vakarais, maistu, instagramais ir visokiais kūniškais malonumais – nesvarbu, kokie jie ar kaip jie pasiekiami.

Dviejų scenos šokėjų sukurtas struktūrinis chaosas, pasirinkta muzika ir žodžiai, Evos ir Janio emocinis susvetimėjimas, laukiniai šokiai, seksualiniai ir pasmerktieji dueto judesiai, kurie tik keičia judesio medžiagos dinamiką ir juda erdvėje, žiūrovui sukelia šlykštumo jausmą. Bet jei per šiuos potyrius bus pereita, pasirodymo pabaigoje, jie išvalys, palengvins, nuramins ir paskatins bent pasižadėti būti ištikimam sau, žengti mažą žingsnį link savo idealo.

JĀNIS PUTNIŅŠ
Jānis Putniņš yra šokėjas, choreografas ir scenos menininkas. Šiuolaikinio šokio metodų, kontaktinės improvizacijos, improvizacijos mokytojas ir šokių partneris įvairiuose projektuose. Jis yra Latvijos šiuolaikinio šokio choreografų ir menininkų asociacijos „Ārā“ narys.

EVA KRONBERGA
Eva Kronberga yra Latvijos kultūros akademijos absolventė ir turi Latvijos kultūros akademijos šiuolaikinio šokio choreografijos  bakalauro laipsnį. Ji įgijo žinių įvairiuose projektuose ir meistriškumo kursuose, įskaitant CEEC Kinijos vasaros stovyklą ir Tarptautinį šiuolaikinio šokio projektą, kuriame bendradarbiavo su choreografu Gregoru Lushteku ir Kinijos tradicinių šokių menininku Tan Hao.

Kyrie Oda ir Love Hellgren 

KaGaMiToMiMi  

( * nebaigta produkcija)

Choreografija: Kenzo Kusuda
Atlikėjai: Kyrie Oda & Love Hellgren
Muzika: Kenzo Kusuda
Kostiumai: Hiroko Moriguchi
Premjera: 2018
Trukmė: 18 min.

Kartu mes esame vandenyno oda.

Ausys ant ausų, sluoksniuotas ir išpuoselėtas, mažytis gyvenimo sėklos lašėjimas, vientisas rezonuojantis aidas, kuris prasismelkia į mūsų gelmių labirintinius takus, apipindamas ir užliedamas mūsų delta bangų miego mirguliavimą.

Mūsų yra vienas arba nė vienas, mūsų yra du ar trys, mūsų yra daug arba iš vis nėra, mes esam amžini.

KENZO KUSUDA 
Amsterdame įsikūręs japonų choreografas ir šokėjas Kenzo Kusuda atskleidžia šokančio kūno poeziją.
Kusuda nukelia publiką į pasaulį, kupiną vaizduotės. Jo kūryba turi mitinį grožį, kuris slypi už mūsų fizinių pojūčių suvokimo. Vien tik judesiu ant beveik tuščios scenos, jis sugeba atskleisti tai, kas yra nematoma.
Persikraustęs į Olandiją 1999 metais, Kusuda sukūrė daugybę išskirtinių darbų, kurių dėka dabar yra vadinamas vienu iš poetiškiausių Olandijos choreografų.

KYRIE ODA ir LOVE HELLGREN
Kyrie Oda ir Love Hellgren susitiko Kauno šokio teatre „Aura“, kur jie kartu šoko 2014-2016 metais. Šiuo metu pora gyvena Gothenburge, Švedijoje ir yra pasivadinę duetu “PA×”.

Padėka: Cecilia Malmström Olsson ir Benedikte Esperi, ir nuostabiai kūrybinei komandai iš Danscentrum Väst Gothenburge, Švedija.  / KID-Residence.

Maya Yogel

Beveik Garbė

Kūryba ir pasirodymas: Maya Yogel
Meno vadovas: Nava Zukerman
Šviesų dizainas: Amir Castro
Garso takelis: Nadav Gerber, Maya Yogel
Kostiumas: Maya Yogel
Premjera: 2012
Trukmė: 9 min.

Šokio spektaklis moteriai nebūtinai turi būti estetiškas, tai gali būti ir kaip gyvenimiškas veiksmas, kuriame vyksta kritinis meninis ir feministinis dialogas. Šis šokio spektaklis yra malonus stebėti, tačiau malonumo grožis jame susimaišo su didžiuliu skausmu. Atlikėja juda, klaidžioja per kitą egzistencinę erdvę, vietą, kurioje atsiskleidžia nusistovėjusi tvarka. Šis spektaklis ginčija esamą tvarką ir reikalauja naujos.

MAYA YOGEL

Maya Yogel yra performanso menininkė, choreografė, buto atlikėja, meno vadovė ir mokytoja.

Maya Yogel studijavo menus ir teatrą Hebrajų universitete bei Rubino šokio akademijoje. Maya Yogel išbando ir praplečia modernaus šokio ribas, jungdama avangardinį judėjimą su tradiciniais ir siurrealistiniais elementais.

Maya Yogel akademinio išsilavinimo ir dviejų dešimtmečių tyrimų bei praktikos derinys su garsiais pasaulyje buto menininkais sukuria naują ir unikalią kalbą ir inspiruoja dialogą tarp skirtingų kultūrų.

Ula Liagaitė

Silpnybės praktika

Choreografija ir atlikimas: Ula Liagaitė
Premjera: 2019 m.
Trukmė: 25 min.

Šis kūrinys kalba apie kūną ir protą, pabrėžiant jų abiejų laikinumą ir trapumą. Prisiminamos akimirkos, kai protas vaidina patį save, norėdamas pasiruošti blogiausiam, prisimenama draugė Panča, kuri tapo trans moterimi ir didžiulius sunkumus kreipiantis į ją įvardžiu „ji“, nors ji prašė vėl ir vėl į ją taip kreiptis. „Silpnybės praktika“ siekia atskleisti automatizmą mūsų tarpusavio ryšiuose ir bendravime, tame kaip vienas kitą matome ir pasiūlyti alternatyvą.

ULA LIAGAITĖ

Pirmuosius žingsnius susipažinimui su šokiu pasauliu Ulia Liagaitė pradėjo Kauno šokio teatro „Aura“ studijoje, kurią lankė 2005-2008 metais. Vėliau Ula Liagaitė įgijo šiuolaikinės šokėjos bakalaurą labai formalioje šiuolaikinio šokio mokykloje The Northern School of Contemporary Dance, Leeds‘e, Anglijoje. Įvairios paieškos ją nuvedė į erdvę, skirtą judėjimo ir scenos menų populiarinimui ir plėtojimui  „LEM“, Buenos Aires, Argentinoje. Ji tyrinėja ir plėtoja judesiu grįstą praktiką su techninėmis ir performatyviomis vertybėmis jau 8 metus.