NBŠ’19: Šeiko šokio teatras ir Granhøj Dans (Lietuva / Danija)│Baltijos šokio platforma

  • Data: 2019 m. 9 gegužės d. 18:30
  • Vieta: Lietuvos nacionalinis dramos teatras, Mažoji salė

BOLÉRO – EXTENDED

Šeiko šokio teatras ir Granhøj Dans (Lietuva / Danija)

ŠOKIO IR GYVOS MUZIKOS SPEKTAKLIS šokėjams ir violončelėms

Choreografo Palle Granhøj (Danija) spektaklis, sukurtas kartu su šokėjais

Atlikėjai: Šeiko šokio teatras: Darius Berulis, Dovilė Binkauskaitė,  Niels Claes, Mantas Černeckas, Marija Ivaškevičiūtė,  Aušra Krasauskaitė, Marius Pinigis, Gintarė Marija Ščavinskaitė, Erikas Žilaitis. Klaipėdos violončelių oktetas: Mindaugas Bačkus, Arnas Kmieliauskas, Marius Sakavičius, Karolis Vaičiulis ir kviestiniai muzikantai

Garso režisierius: Kastytis Narmontas

Asistentė: Oksana Griaznova

Muzika: pagal Maurice’o Ravelo „Boléro”

Aranžuotė: James Barralet

Ko-produkcija: Granhøj Dans (DK), Šeiko šokio teatras, Tarptautinis Klaipėdos violončelės festivalis ir konkursas

Partneriai: Klaipėdos koncertų salė

Rėmėjai: Klaipėdos miesto savivaldybė, Lietuvos kultūros taryba, Šiaurės šalių ministrų taryba

Premjera: 2019 m. Tarptautinio Klaipėdos violončelės festivalio ir konkurso programoje

Trukmė: 60 min.

Šeiko šokio teatro archyvo nuotr.

Pirmą kartą pasaulyje – 1 valandos trukmės „Boléro“.

Tarptautinio Klaipėdos violončelės festivalio ir konkurso iniciatoriaus Mindaugo Bačkaus idėja vieną garsiausių prancūzų kompozitoriaus Maurice’o Ravel’o orkestrinių kūrinių „Boléro“ atlikti gyvai tik violončelėmis ilgamečio bendradarbiavimo su Šeiko šokio teatru dėka peraugo į unikalų šokio ir gyvos muzikos spektaklį.

Choreografiją spektakliui sukurti pakviestas garsus danų choreografas Palle Granhøj, savo kūryboje dažnai derinantis  šiuolaikinio šokio kompozicijas su klasikine muzika, kaip pvz., „Šventasis pavasaris“ (I. Stravinskis), „2men2mahler“ ir „Men & Mahler“ (G. Mahleris), kt.

P. Granhøjaus choreografija grindžiama autorine obstrukcijos technika, ribojančia judesius ir kuriančia pasikartojančią šokėjų ritmiką, grįstą „Boléro“ muzika. Pastaroji viso spektaklio metu originaliai dekonstruojama ir atliekama vienos ar aštuonių violončelių suskamba netikėtai ir šiuolaikiškai. Nustebins ir scenografinis sprendimas. Įprastinė teatro kompozicija, kai muzikantai sėdi orkestro duobėje, o šokėjai šoka virš jų ant scenos, bus apversta aukštyn kojomis…

Klaipėdos violončelių oktetas – ansamblis, susikūręs iš 2017 metais Klaipėdos violončelės festivalyje debiutavusio Klaipėdos violončelių kvarteto.  Tuokart kolektyvas kartu su Šeiko šokio teatru pristatė šokio ir muzikos spektaklį „Metų laikai“, o visai netrukus buvo pristatytas ir dar vienas bendras šokio ir muzikos projektas – „Mano Piteris Penas“.  Violončelininkų ansamblių susikūrimą inicijavo Mindaugas Bačkus – vienas intensyviausiai koncertuojančių violončelininkų ir Klaipėdos kamerinio orkestro meno vadovas, kurio muzikiniai interesai nepaprastai platūs: nuo baroko iki šiuolaikinių opusų, nuo tradicinio violončelės skambesio iki eksperimentų ir dalyvavimų teatro  projektuose.

Šiuolaikinio šokio profesionalus jungiančio Šeiko šokio teatro veikloje šokio ir muzikos spektakliai, meno netradicinėse erdvėse (site-specific), performanso žanrai, šokio edukacijos ir teatro laboratorijos. Klaipėdoje įsikūrusio aukščiausius scenos menų apdovanojimus pelniusio kolektyvo spektaklių geografija dengia daugybę šalių: JAV, Vokietija, Belgija, Čekija, Norvegija, Danija, Rusija, Kinija, Islandija, Izraelis, Bulgarija, Ukraina, Prancūzija, kt. Teatras kalba universalia šokio kalba be politinių, kultūrinių, etninių religinių, socialinių suvaržymų, cenzūros, apribojimų. Teatro meno vadovė – choreografė Agnija Šeiko, pripažinta dėl tarpdisciplininio požiūrio, išskirtinės estetikos, jautrių socialinių temų ir formų įvairovės.

Granhøj Dans – tarptautiniu mastu pripažinta Danijos šokio trupė. Jos meno vadovas ir choreografas Palle Granhøj kuria glaudžiai bendradarbiaudamas su šokėjais. Kiekvieno jo spektaklio pagrindas – autorinė obstrukcijos technika, per pastaruosius 30 metų pagimdžiusi 36 originalius kūrinius. Remdamasis aukščiau minėtu darbo metodu, choreografas transformuoja atlikėjų judesius, ribodamas jų veiksmus, atskleisdamas vidinius jų asmenybės sluoksnius ir tokiu būdu išryškindamas žmogiškąją būtį. Užuot eksponavęs šokėjų plastiką ir choreografijos ypatybes, Palle Granhøj scenoje siekia atskleisti vyrus ir moteris, tokius, kokie jie yra: tikrus, gyvus ir sudėtingus. Palle Granhøj darbai jau pristatyti 49 pasaulio šalyse.

Bilietai: Išparduota